NuffNang

WeLcOMe tO eInZmIsZmeSSy cOrNer

You are not allowed to copy my photo, writing or ideas unless you asked me first. All content was my copyrights which only contain my thought that maybe changed and not permanent. Do enjoy reading my blog. Thank you for drop by~

Khamis, 16 Jun 2011

sebatang pen


aku menyeka air mata yg berguguran
dia menghampiri
"nape menangis ni? yg lepas tu biar la lepas"
aku hanya membatu...
aku mulai melangkah ke meja...
pen berwarna-warni lantas dicapainya....
pemberian insan yg paling disayangi....
"maafkan aku..."
"maafkan aku...."
***
"nah ambil lah hadiah ni, mgkn tak seberapa...."
"isk kau ni, buat susah2 jek"
"ala, kita da lama kawankan? aku tak pernah beri kau apa2"
"la....cmtu pulak? aku ikhlas kot nak kawan dgn kau, tak mengharapkan pape"
"em.... terima jela sempena kejayaan kau ni"
aku senyum....
"terima kasih...."
hanya tu je yg mampu terucap
aku mmg tak pandai nak pamerkan yg aku suka pemberian seseorang...
tp tak bermakna aku tak hargai...
***
"hey! ni pen yg aku tgk tu kan?"
 dia senyum nipis
"mahal ni!"
"tak la"
"eh kau jgn bohong la.... seratus lebih kan harganya?"
"aku tak bohong.... mmg tu harganya... tp persahabatan kita tak ternilai harga jika dibandingkan sebatang pen tu"
"mana kau dpt duit?"
"adalah"
aku hanya mampu diam....
bukan aku tak tau... dia bukan orang senang....
sama je macam aku.... sambung belajar pun guna pinjaman juga....
ah! aku rasa cm dia membazir kerana aku....
***
"kau tipu aku!"
"mana ada?"
"ye... lau tak nape ada gambar kau dgn dia?!"
"tak! aku cuma...."
"tgk kau tak dpt ckp kan???"
dia berlalu pergi....
***
dia merapati aku
kemudian memeluk aku dgn erat
"aku maafkan kau la...."
"maafkan aku.... aku tak tau..."
"la suma tu kan salah faham jek"
rupa-rupanya kawan aku pergi kedai emas dgn tunang aku semata-mata nak belikan cincin utk aku...
gambar dia dgn tunang aku sekadar kenangan jep...
sebab dowg juga kawan rapat~

kawan ibarat sebatang pen...
sgt berguna....
sentiasa membantu kita utk mencoret di kepingan kertas...
selalu ada semasa kita memerlukannya....
akan tetap ada sehingga ke akhirnya....
setia~tu la sahabat!

3 ulasan:

CintaZulaikha berkata...

wahhhhhhhhhhhhh...cayalah..sgt bermakna utk dibaca..

AKU_NAJMI berkata...

meaningful!

einz miszmessy berkata...

hahaha...tenkiu~lupa lak tu rekaan semata-mata tiada kaitan antara yg hdp atau pun yg telah tiada.....