NuffNang

WeLcOMe tO eInZmIsZmeSSy cOrNer

You are not allowed to copy my photo, writing or ideas unless you asked me first. All content was my copyrights which only contain my thought that maybe changed and not permanent. Do enjoy reading my blog. Thank you for drop by~

Isnin, 7 Disember 2009

kisah 1 : terang bulan

malam itu, aku berbaring diatas rumput menghadap langit ciptaan-NYA yang tersangat luas, -MAHA SUCI ALLAH- bibirku memuji kebesaran Ilahi tanpa sedar, kemudian mataku menatap bulan penuh yang kelihatan begitu indah, sekali lagi bibirku terkumat-kamit memanjatkan kesyukuran kerana berpeluang melihat keindahan alam, panorama malam sememangnya suatu keseronokan kalau kita mampu hayati,
sudah menjadi kebiasaanku untuk melihat kerdipan bintang-bintang dan segala apa yang mampuku lihat dilangit, angin malam membuatkan badanku terasa kedinginan,aku berpeluk tubuh sambil berfikir andai kiamat berlaku tentunya bumi musnah, ketika itu dimanakah aku? aku berfikir lagi andai kiamat berlaku tentunya langit runtuh, ketika itu tiada lagi keindahan dan kedamaian yang aku dapat rasakan seperti malam ini,
sedang aku berfikir,
tiba-tiba aku terasa sesuatu mengangguku, aku diam tanpa menghiraukan kehadirannya, aku terus menghitung zikirku, bunyi yang aneh semakin kuat menderu ke kupingku, namun aku tetapkan hati untuk kekal membeku disitu, tapi keadaan semakin merimaskan apabila sesuatu mula melintas didepanku, aku tidak senang berbaring,aku bangkit dari pembaringan lalu duduk bersila, ketika itu juga sesuatu itu mulai mendekatiku, aku bingung,
entah bagaimana aku terus bertanya, ada apa kau kemari? sesuatu tidak menjawab tetapi terus menghampiriku, aku tetap bertanya, untuk apa kau muncul? lalu sesuatu menjawab aku datang untuk menyesatkan semua mahluk yang beriman kapada-NYA, aku terus memintanya pulang ketempat asalnya, sesuatu enggan, aku yang cetek ilmu ghaib ini akhirnya mengambil keputusan untuk membaca surah yang ku hafal, ayat kursi meniti bibirku,
sesuatu itu akhirnya ghaib hilang entah kemana, aku memanjatkan kesyukuran lalu aku bangun masuk ke dalam rumah menuju ke kamar mandi, aku berwudhu untuk menunaikan solat sunat, kemudian aku melelapkan mata, merehatkan mindaku yang keletihan

Tiada ulasan: