NuffNang

WeLcOMe tO eInZmIsZmeSSy cOrNer

You are not allowed to copy my photo, writing or ideas unless you asked me first. All content was my copyrights which only contain my thought that maybe changed and not permanent. Do enjoy reading my blog. Thank you for drop by~

Khamis, 24 Disember 2009

p.e.r.k.a.h.w.i.n.a.n VS p.e.r.n.i.k.a.h.a.n

tiba-tiba aku terasa suka nak buat perbandingan,,,
ok,,,kalau dilihat pada dua istilah ini bagai sama je maksudnya,,,
secara mata kasar memang seakan sama tapi pada aku terdapat sedikit perbezaan mengikut minda aku la,,,
ok,,,perkahwinan boleh digunakan untuk semua benda la,,,bagi manusia, haiwan , tumbuhan -sepatutnya guna kacuk tapi orang kita suka guna kahwin- dan sebagainya,,,
pada aku,,,aku lebih suka orang kita menggunakan perkataan pernikahan,,,lebih suci (seem so pure) hehehe,,, lagi pun betul apa kalau individu yang bernikah je dapat melahirkan zuriat yang bagus (baik, pintar, berkebolehan, berkeistimewaan dan pelbagai lagi) -insyallah, sekiranya allah berkehendakan dan kita petuhi segala hukum hakam agama-
kalau individu yang berpasangan (couple) sekarang ni boleh je guna istilah 'aku dah kahwin apa dengan pakwe aku' yang boleh disalah ertikan,,,
jadi pada aku kalau orang kerja kahwin,,,aku lagi suka panggil kenduri orang nikah,,, mungkin payah la sebab dah dari dulu terbiasa sebut kerja kahwin -mindset/mentaliti- tapi seperti biasa la,,,aku teringat kata-kata seorang cendiakawan,,, -minds control everything!!!- yeah i'm agree with this statement,,,
tapi semuanya terpulang la pada kau orang semua nak menilai macam mana,,,

Tiada ulasan: