NuffNang

WeLcOMe tO eInZmIsZmeSSy cOrNer

You are not allowed to copy my photo, writing or ideas unless you asked me first. All content was my copyrights which only contain my thought that maybe changed and not permanent. Do enjoy reading my blog. Thank you for drop by~

Selasa, 15 Disember 2009

KaSiH aBaH

bagaimana kita menunjukkan sayang kita pada abah kita???
aku masih mencari-cari kaedah terbaik untuk mempamerkan rasa sayang aku pada abah,,,
abah aku bekerja sendiri sebagai seorang penjual ikan di pasar awam,
fishmonger-
[masa kecik-kecik dulu aku tersalah translate aku bantai letak sell fish,nasib baik tak selfish,sungguh jauh maknanya]
baru-baru ni aku pergi jemputan menemani kedua orang tua aku,,,sedang aku menyenduk lauk-pauk,,,aku terperasaan yang tangan abah berdarah,,,aku kelam kabut mencari tisu untuk beri pada abah,,,tapi setelah aku amati,,,tangan abah tidak lagi mengalirkan darah,,,apa yang aku lihat sebenarnya ialah kesan tertakik akibat parang yang digunakan untuk menyiang ikan,,,tangan abah,,,menampakkan isi,,,aku tak dapat membayangkan betapa sakitnya ketika tertakik dengan parang,,,lebih ngilu apabila terkena air,,,darah tak berhenti-henti mengalir,,,
susahnya abah mencari duit,,,
kalau bau ikan aku mampu tahan tapi kalau dah sampai terhiris daging badan sendiri,,,
abah pernah cakap:aku cari duit tuk korang semua,,,
waktu itu aku cuma tahu mengeluh je,,,
kesusahan,kepayahan,kesengsaraan,kesempitan,semuanya dilalui abah dengan tenang,
tapi apa yang aku lakukan???
ya allah,,,
mohon ENGKAU berikan petunjuk buat hambamu ini agar mampu menjadi anak yang taat kepada kedua ibu bapa, berbakti buat mereka, sehingga ke akhirnya,,,
amin-amin ya rabbal alamin,,,

Tiada ulasan: