NuffNang

WeLcOMe tO eInZmIsZmeSSy cOrNer

You are not allowed to copy my photo, writing or ideas unless you asked me first. All content was my copyrights which only contain my thought that maybe changed and not permanent. Do enjoy reading my blog. Thank you for drop by~

Khamis, 2 Disember 2010

diri KITA

haisy,,,,,
lama sangat aku tinggalkan blog ni tanpa apa-apa isi,,,
serasa lau barang kat dalam gobok (almari) mesti berhabuk+berdebu habis~

sekarang ni boleh gak dikatakan sibuk,,,
buat pelajar macam aku apa lagi kalau tak sibuk dengan exam???
hehehe,,,,,

aku tak tau la apa yang akan aku dapat tu semua qada' dan qadar DIA
aku takkan mempertikaikan apa yang aku dapat nanti (insyallah)
aku nak belajar redha,,,

apa yang aku tau,,,,,
buat sehabis baik,,, kerana itu lah yang aku belajar pun selama ni,,,,,
aku merindui diri aku yang tak cengeng (kuat menangis)
aku yang berumur 12 tahun sangat tabah,,,,,
aku yg dulu lebih matang berbanding sekarang,,,,

pengalaman akan menguatkan kita,,,,,kenangan akan sentiasa subur dalam jiwa,,,,,
betul ke???
aku sendiri tak pasti,,,,

sekarang ni tak tahu kenapa rajin sangat tengok wayang,,,,
biarpun berhabis duit untuk cerita tapi rasa puas (tu pun kalau cerita tu best)

cerita semalam bertajuk 'aku tak bodoh'
sebenarnya adaptasi daripada cerita cina singapura 'i'm not stupid',,,,,
aku tak tengok pun versi singapura,,,tapi aku rasa mesti best juga macam cerita melayu malaysia ni,,
lagipun cerita singpura tu box office!!!
tak kisah la,,,,

apa yang aku dapat,,,,
memang dalam kehidupan tu komunikasi sangat-sangat penting,,,,
nak menyatakan kasih sayang pun kadang-kadang tak cukup nan perbuatan
perlu disertai dengan perkataan,,,kalau dalam hati tak ada niat pun tak gunakan???
takkan terpancar keikhlasan,,,,

bila aku fikir-fikir balik,,,,,memang la ALLAH S.W.T tu maha besar
bayangkan....semua manusia yang sempurna sifat disuruhnya mengerjakan solat,,,
dalam solat ada niat, perbuatan dan juga percakapan....
antara kita semua sedar atau tak jek,,,,

semuanya berkait dengan agama ISLAM,,,,
aku tak kata agama lain tak buat perkara yang sama,,,,,
mungkin ada yang berbeza,,,,
tapi aku rasa aku tak cukup ilmu untuk ulas tentang perkara itu~

aku rasa semua sama je,,,,
yang membezakan kita ialah diri individu tu sendiri,,,,
kalau dia berada dalam keadaan negatif dan masih mahu memilih negatif sebagai jalan hidupnya 
maka negatif la jadinya,,,,
kalau dia berada dalam keadaan positif dan sememangnya memilih positif jalan hidupnya
maka positif la hasilnya,,,,
namun aku tak kata orang yang alami keadaan yang negatif tak boleh merubah untuk jadi lebih positif,,,
adakalanya orang macam ni lagi BERJAYA dalam HIDUPNYA,,,,,



Tiada ulasan: